fredag 2. juli 2010

VERTSFAMILIE!

Etter å ha venta på svar sidan i vår, har eg endelig fått vertsfamilie! Herlig å vite kor eg skal, og kven eg skal bu med. Veit ikkje alt enno, men skal iallfall bu hos eit ektepar i byen Duston, Northamptonshire (ein time frå London!). Eg får ei finsk vertssøster, og i tillegg har vertsforeldra mine fire barn, tolv barnebarn, og ein hund, hihi:) Familien er visst Liverpool-fans, og dei har mange interessa som passa fint med mine.

Huset (om ikkje google maps tek heilt feil)

Skulen eg skal gå på heiter Duston Upper School, og ligg 15 minutt i gåavstand frå huset mitt. Den skulle visste vere veldig god, og tilbyr masse fag. På skulen er det påbudt med skuleuniform, og då snakka vi ikkje antrekk som dei i Home and Away, men blazer, skjorte, bukse/skjørt, flate sko og strømper! Trøysta er jo at alle andre må gå i det samme, haha. Dei har veldig klare reglar for kva som er lov og ikkje. Til dømes er dongeribukser, ballerinasko, synlege smykker ikkje lov. Have a look. I følge kalenderen deira, er fyrste skuledag 2. september. Om nokon syns det var seint, kan dåke trøyste dåke med at skulen i England sluttar ikkje før i enden av juli, om eg har forstått det rett. Auch.

Andre av dåke som skal til England som må ha uniform?:)

20 kommentarer:

  1. hahahahahaha!! gleda meg te å sjå deg i da dar!! hadde aldri godtatt noke sånt sjøl... (A)

    SvarSlett
  2. blir sikkert litt av eit syyn! haha, nei. kan forestille meg at du hadde vore skikkeli motvillig ;p

    SvarSlett
  3. Jeg skal til Southport i England. På skolen min slipper vi å gå med uniform, heldigvis.
    Fin blogg :))

    SvarSlett
  4. haha, nei eg hadde blånekta! hadde sikkert droppa ut elns.. "/

    SvarSlett
  5. skolen min starter 2 september!
    Jeg reiser på london camp den 23 august :)
    skal du på camp ?

    Eg må bruka ein slags suit greia. kan velga mellom skjørt og buisness suit. :P

    SvarSlett
  6. ja det gjør vi ! :D
    ja, det kommer til å bli gøy. har masse plannlagt for oss studenter som london eye osv :)

    Hehe, ikke sant! smart eg vettu (H)

    vett du når skolen slutte ca? e det i slutten av juni eller juli ? *:P

    SvarSlett
  7. det har eg ingen aning om ! men er i slutten av juni elns :P

    SvarSlett
  8. Eg slipper uniform (det gjør de elste på skolen :D) Min skole slutter i juli, men eg slutter i juni siden eg er utvekslingelev. Skal til Wales, men det er samme skolesystem.

    SvarSlett
  9. håpa vi sleppe tidlig som deg! :) så kult, kass organisasjon reise du med?

    SvarSlett
  10. Eg reiser ikke med en organisasjon, men et sammarbeid mellom noen skoler i Wales og Knarvik vgs. For elever i Hordaland.

    SvarSlett
  11. Øystein Hagfoss19. juli 2010 kl. 03:09

    Jeg skal også til England ;)

    SvarSlett
  12. Sv: Tusen takk for støttende kommentar, alt kommer nok til å gå veldig bra :) Nå begynner skuffelsen å gå over til glede! haha. Gratulerer med vertsfamilie forresten! virker helt toppers :D

    SvarSlett
  13. Niks, slippe heldivis! :))

    SvarSlett
  14. Heia :) Så artig at du har fått vertsfamilie! Jeg skal ikke ha uniform på skolen min, men vi har "dress code" så det er regler på hva man ikke kan ha på seg.

    Og som svar på kommentaren din, så har i hvertfall min vertsmor sagt at ikke-camperne skal være over en natt der de på camp er før vi skal ut til familiene ^^

    SvarSlett
  15. Hei..!:)

    Jeg reiser og til England neste år..!:) Hvilket selskap reiser du med? ^^

    Jeg er veldig usikker på om jeg skal ha uniform, for det står ingen steder at jeg må ha det, men på hjemmesia til skolen min, er det mange bilder av folk i uniform.. :S xD

    Forresten, er det greit at jeg linker deg? ^^

    SvarSlett
  16. Vet faktisk ikke eksakt hvor det er, men jeg skal gå på Caroline Chisholm school..:)Når reiser du?^^

    SvarSlett
  17. Jeg reiser med Aspect/Speak.. Og du?:)

    SvarSlett
  18. Hei! Skal du bo hos Lis og Stan i Duston? Hvis du skal, kjenner jeg dem godt, venninne fra forrige år bodde der :) Hun heter Oda Jønland, du finner henne sikkert på facebook, kjempegrei!

    Angående Duston... JÆVLIG strengt, men bra lærere! Vet du hvilke fag du skal ta?

    SvarSlett
  19. ps, hvis ikke reglene er endret, trenger ikke du som går på Post 16 til å ha full skoleuniform! Men ting som jeans, tøysko, tights, piercinger osv er ikke lov. Det er bare å ikke utfordre reglene, så blir det ingen problemer :D

    Du kan glede deg til året, det kommer til å bli gøy så lenge du gjør noe med det. Men for all del ikke velg geography!! Hehe. Film Studies er av de artigste fagene blir det sagt, jeg elsket det.

    Vertsfamilien min var Hilary Joiner, hun skal ha en tysk student vet jeg. Håper dere alle får det supert sammen :D

    SvarSlett